A gyermek közétkeztetésben kiszolgált ételek érzékszervi vizsgálatát végzi a NÉBIH

 In Közérdekű információk, hírek

Az élelmiszereket a fogyasztók elsősorban érzékszervi tulajdonságaik (megjelenésük, színük, illatuk, állaguk és ízük) alapján ítélik meg. Nincs ez másként a gyermekek étkeztetése során sem, ők is csak a jóízű, számukra érzékszervileg megfelelő ételeket fogyasztják el. Ha a közétkeztetésben költségesen (szervezetten, tervezetten, biztonságosan stb.) előállított ételeket a fogyasztók érzékszervi okok miatt elutasítják – amellett, hogy pazarlás – az ellátás nem éri el a célját, mert a gyermekek éhesek maradnak.

Az utóbbi időben megszaporodtak a gyermek közétkeztetésben kiszolgált ételek minőségét kifogásoló bejelentések, panaszok. Mindezek miatt a NÉBIH és egyes megyei kormányhivataloknál az élelmiszerlánc felügyeletét ellátó igazgatóságok 2013. január közepén a gyermek közétkeztetésből származó ételek (ebéd) érzékszervi vizsgálatát központba állító programot indítottak. A véletlenszerűen kiválasztott gyermekintézményekből a laboratóriumba érkezett ételeket – még az étel lejárati idején belül – képzett és akkreditált módszerrel vizsgáló bizottságok értékelik.

Az első vizsgálatok eredményei széles sávban mutatnak szórást: az ízletestől kezdve a jó ízűn át az érzékszervileg kevésbé elfogadhatóig.

A NÉBIH a gyermek közétkeztetéssel kapcsolatos panaszokat továbbra is fogadja, és arra ösztönöz mindenkit, hogy egyidejűleg az ellátási szerződésért felelős intézmény vagy annak fenntartója felé is jelezze panaszait.

A vizsgálati program eredményei megtalálhatóak a NÉBIH honlapján:

http://www.nebih.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/elelmiszer_takarmanybiztonsag/aktualitasok/gyermek_kozetkeztetes

 

gyermek közétkeztetés
Recommended Posts

Start typing and press Enter to search