A gyermek közétkeztetésben kiszolgált ételek érzékszervi vizsgálatát végzi a NÉBIH
Az élelmiszereket a fogyasztók elsősorban érzékszervi tulajdonságaik (megjelenésük, színük, illatuk, állaguk és ízük) alapján ítélik meg. Nincs ez másként a gyermekek étkeztetése során sem, ők is csak a jóízű, számukra érzékszervileg megfelelő ételeket fogyasztják el. Ha a közétkeztetésben költségesen (szervezetten, tervezetten, biztonságosan stb.) előállított ételeket a fogyasztók érzékszervi okok miatt elutasítják amellett, hogy pazarlás az ellátás nem éri el a célját, mert a gyermekek éhesek maradnak.
Az utóbbi időben megszaporodtak a gyermek közétkeztetésben kiszolgált ételek minőségét kifogásoló bejelentések, panaszok. Mindezek miatt a NÉBIH és egyes megyei kormányhivataloknál az élelmiszerlánc felügyeletét ellátó igazgatóságok 2013. január közepén a gyermek közétkeztetésből származó ételek (ebéd) érzékszervi vizsgálatát központba állító programot indítottak. A véletlenszerűen kiválasztott gyermekintézményekből a laboratóriumba érkezett ételeket még az étel lejárati idején belül képzett és akkreditált módszerrel vizsgáló bizottságok értékelik.
Az első vizsgálatok eredményei széles sávban mutatnak szórást: az ízletestől kezdve a jó ízűn át az érzékszervileg kevésbé elfogadhatóig.
A NÉBIH a gyermek közétkeztetéssel kapcsolatos panaszokat továbbra is fogadja, és arra ösztönöz mindenkit, hogy egyidejűleg az ellátási szerződésért felelős intézmény vagy annak fenntartója felé is jelezze panaszait.
A vizsgálati program eredményei megtalálhatóak a NÉBIH honlapján: