Miért olyan népszerűek a babaruhák? – visszatekinto
Egészen a 90-es évekig nem terveztek kifejezetten babaruhákat. Az újszülöttek öltözete általában fehér vászonból állt, amely az arcuk kivételével egész testüket beborította. A kimondott gyermekruházat megjelenése a 90-es években kezdődött, különböző cégek által, újszülötteknek tervezett márkás ruhákkal.
Babaruhák – a feltörekvő iparág
Ez az iparág fokozatosan fejlődött ki, és rövid időn belül igen nyereséges piaccá vált. Az üzletág szlogenje a változatosság volt és nagyon értettek hozzá, hogy kerüljenek közel a tündéri babaruhákat kereső szülők szívéhez. Az öltözékek különféle színekben és vonzó modellekben jelentek meg. Disney, Looney Tunes és sok más rajzfilmfigura kedvelt és sokszor használt motívum lett.
Több gyártó is felfedezte, hogy a fehéren kívül más színben is létezhetnek gyermekruházatok. Elkezdtek kis, színes ingeket, nadrágokat és ruhákat gyártani kifejezetten gyerekeknek. Az anyag kiválasztásának alapelve azonban továbbra is a baba bőrének védelme volt; elsősorban a jó minőséget vették figyelembe, ez részben magyarázza a magas árakat is.
A vibráló színek elkezdték felhívni magukra a vevők figyelmét. A folyamatos újítás időszaka következett. Az élénk és vonzó gyermekruházatok változatossága azonnal rabul ejtette az apukák és anyukák érdeklődését, akik hajlandóak voltak akár nagyobb összeget kifizetni gyermekük ruhatárára.
A tendencia persze hamar változott: idővel népszerűvé váltak az olyan rajzfilmfigurák és filmhősök is, mint például Pókember vagy Superman, akik felváltották a hagyományos mintákat. Ez ismét vonzóvá vált a fiatal szülők körében, akik egyre nagyobb mértékben érdeklődtek az aranyos babaruhák iránt.
Az elsődleges szempont a sok esetben csupán minőség volt, tehát az ár iránt közönyössé váltak. A minőségi szövetek és kézzel varrott ruhák elég sokba kerültek, ám a szülők így is megvásárolták azokat gyermekeik számára.
A gyermeruhák iránt napjainkban is hatalmas a kereslet, és továbbra is a szabás mellett a minőség áll az első helyen. Sok szülő dönt a használt, de minőségi babaruha vásárlása mellett, ha pénztárcája nem engedi, hogy újonnan vásárolja meg gyermekének.